• Nordic LEVEL Group AB/

Corepart, en del av Nordic LEVEL Group, tecknar strategiskt ramavtal med ledande drivmedelskedja för säkerhetslösningar i obemannad handel

Corepart AB, en del av Nordic LEVEL Group, tillkännager ett nytt ramavtal med en av branschens ledande kedjor inom drivmedelsförsäljning. Avtalet innefattar Securified Access by Coreparts säkerhetslösningar för hybrid- och helt obemannade butiker och kommer att implementeras i utvalda butiksanläggningar.

Anläggningen i Sollentuna Norrviken, norr om Stockholm, blir först ut med att utrustas med säkerhetssystemet Securified Access by Corepart. Detta är drivmedelskedjans första semibemannade butik där majoriteten av butiksvarorna och biltvätten är tillgängliga dygnet runt. Fler semibemannade butiksanläggningar planeras och kommer under året att utrustas med säkerhetslösningen vartefter de invigs.

Securified Access by Corepart, i partnerskap med teknikleverantören HonestBox, erbjuder en omfattande säkerhetslösning för både hybrid- och helt obemannade butiker. Den innovativa lösningen säkerställer att kunder enkelt kan passera in och ut för att handla tryggt och flexibelt dygnet runt. Säkerhetssystemet minimerar effektivt risken för obehöriga tillträden och varnar butiksinnehavaren vid eventuella avvikelser. Läs mer om Securified Access by Corepart

“Att implementera vår teknologi i anläggningarna kommer omedelbart att förbättra den dagliga driften för kedjans hybrida och obemannade butiker. Lösning ökar säkerheten samtidigt som den även inger förtroende och trygghet för kunderna vilket påverkar både kundupplevelser och affärsresultat positivt”, säger Araz Bahdjat, Affärsområdeschef på Securified Access by Corepart.

"Det strategiska värdet i detta ramavtal är betydande. Det stärker Coreparts position som en ledare inom säkerhetsteknologi för obemannade butiker och demonstrerar vårt engagemang för innovation och kundtrygghet. Vår förmåga att anpassa och integrera säkerhetslösningar i samarbete med ledande kedjor förstärker inte bara vår marknadsposition utan öppnar även dörren för nya möjligheter inom detaljhandeln", säger Jalal Anabtawi, VD på Corepart.

Jalal Anabtawi
VD, Corepart AB

E-post: jalal.anabtawi@corepart.se

Araz Barthelson Bahdjat