EXTRA BOLAGSSTÄMMA I CONFIDENCE INTERNATIONAL AB (PUBL)

Aktieägarna i Confidence International AB (publ) (”Bolaget”), org. nr 556291-7442, kallas till extra bolagsstämma att hållas på Rissneleden 136 i Sundbyberg, torsdagen den 4 februari 2010 kl.18.00. Kallelse inkl. information finns tillgänglig på bolagets hemsida, www.confidence.se.

Rätt att delta och anmälan

Rätt att delta i bolagsstämman har den aktieägare som dels är införd i den av Euroclear Sweden AB (tidigare VPC) förda aktieboken för Bolaget per den 29 januari 2010, dels har anmält sin avsikt att delta på bolagsstämman till Bolaget så att anmälan kommit Bolaget till handa senast kl. 16.00 den 29 januari 2010.

Anmälan ska göras skriftligen till Confidence International AB, Rissneleden 136, 174 57 Sundbyberg, per telefon 08-620 82 00, per fax 08-620 82 99 eller via e-post info@confidence.se. Vid anmälan skall aktieägare uppge namn, person- eller organisationsnummer, adress och telefonnummer dagtid samt, i förekommande fall, namn på eventuellt biträde, ombud eller ställföreträdare.

Förvaltarregistrerade aktier
För att ha rätt att delta i stämman måste aktieägare som har sina aktier förvaltarregistrerade tillfälligt omregistrera aktierna i eget namn. Aktieägare som önskar sådan omregistrering, s.k. rösträttsregistrering, måste i god tid före den 29 januari 2010, då omregistreringen måste vara verkställd, begära det hos sin förvaltare.

Förslag till dagordning

1. Stämmans öppnande
  2. Val av ordförande vid stämman
  3. Upprättande och godkännande av röstlängden
  4. Godkännande av dagordningen
  5. Val av en eller två justeringsmän
  6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad
  7. Beslut om ändring av bolagsordningen
  8. Beslut om minskning av aktiekapitalet
  9. Beslut om nyemission av aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare
  10. Beslut om riktad nyemission
  11. Beslut om bemyndigande för styrelsen att emittera aktier, med eller utan företrädesrätt för aktieägarna
  12. Beslut om ökning av antalet styrelseledamöter till fem ordinarie ledamöter
  13. Val av ny styrelseledamot
  14. Stämmans avslutande

Beslutsförslag

Punkt 7: Styrelsen föreslår bolagsstämman beslutar ändra bolagsordningen så att § 4 ändras så att bolagets aktie-kapital uppgår till lägst 10 000 000 kronor och högst 40 000 000 kronor, att § 5 ändras så att antalet aktier uppgår till lägst 500 000 000 aktier och
högst 2 000 000 000 aktier samt att § 6, 1 stycket, ändras så att aktier av serie B kan ges ut till ett antal av högst 2 000 000 000 stycken.

Punkt 8: Styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar om minskning av aktiekapitalet. Aktiekapitalet ska minskas med 15 725 643,87 kronor. Minskningen av aktiekapitalet sker utan indragning av aktier.

Punkt 9: Styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar att öka Bolagets aktiekapital med högst 10 483 762,58 kronor genom nyemission av högst 524 188 129 aktier. De nya aktierna ska med företrädesrätt få tecknas av befintliga aktieägare där en befintlig aktie ger rätt att teckna en ny aktie. Aktier som inte tecknas med företrädesrätt (primär företrädesrätt) ska erbjudas samtliga aktieägare till teckning i förhållande till antal aktier de äger (sekundär företrädesrätt). Teckningskursen ska vara 0,02 kronor per ny aktie. Teckningskursen motsvarar aktiernas kvotvärde.

Punkt 10: Styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar att öka Bolagets aktiekapital med högst 4 133 333,32 kronor genom nyemission av högst 206 666 666 aktier. Aktierna får, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tecknas av befintliga och framtida fordringsägare. Teckningskursen ska vara 0,03 kronor per ny aktie. Betalning för tecknade aktier ska erläggas kontant eller genom kvittning av fordran.

Punkt 11: Styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar att bemyndiga styrelsen att fram till nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om ökning av aktie-kapitalet genom nyemission av aktier. Emissioner enligt bemyndigandet får omfatta sammanlagt högst 75 000 000 aktier.

Stämmohandlingar
Det fullständiga förslaget till beslut enligt punkterna 7-13 kommer att finnas tillgängliga hos bolaget på ovanstående adress samt på Bolagets hemsida, från den 21 januari 2010 och kommer att skickas kostnadsfritt till de aktieägare som begär det hos bolaget och uppger sin adress.

Stockholm i januari 2010