Förändring av antalet aktier i Confidence International AB

Stockholm, 31 januari, 2011 – Confidence International AB (publ.), sammanläggning av bolagets aktier (s.k. omvänd split) 1:300, där 300 befintliga aktier läggs samman till en ny aktie av samma slag har genomförts framgångsrikt under januari månad 2011.

Före sammanläggningen emitterades* 176 aktier av serie B, detta för att erhålla ett aktieantal jämnt delbart med 300 motsvarande totalt 1 330 043 100 aktier av serie B.

Sammanläggningen har resulterat i en minskning av antalet akter med 1 325 609 623 aktier.
Efter genomförd sammanläggning uppgår det nya antalet i Confidence International AB till 4 433 477 aktier.

VD, Confidence International AB
E-post: camilla.sundström@confidence.se
Telefon: +46(0)8-620 82 00

Per Edström
Styrelseordförande

E-post: per.edstrom@confidence.se
Telefon: +46 (0)8-620 82 00

* Emission och Garanternas åtaganden
De nya 176 aktierna tecknades, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, av Elander Fritid AB med 54 aktier, Erik Penser Bankaktiebolag med 55 aktier och Newtech Development Aktiebolag med 67 aktier, ”Garanterna”. Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att det rör sig om en emission av aktier med ett mycket begränsat värde vars enda syfte är att tillse att bolaget erhåller ett antal aktier som är jämt delbart med 300 för att kunna genomföra en sammanläggning av bolagets aktier av serie B 1:300.

Garanterna har i samband med sammanläggningen, pro rata i förhållande till sitt inbördes aktieinnehav i bolaget per tidpunkten för kallelse till bolagsstämma, utan ersättning tillhandahållit sammanlagt cirka 850 000 aktier till aktieägare vars aktieinnehav inte är jämt delbart med 300.

Confidence International grundades 1989 och är en systemintegratör som ökar kundernas effektivitet genom att förena IP-teknologi med traditionell säkerhetsteknik. Confidence erbjuder en komplett portfölj av oberoende integrerade produkter och tjänster inom riskanalys, säkerhet, access, larm, brand och IT infrastruktur. Confidence är noterat på NASDAQ OMX First North.