Luleå väljer Confidence och Entry Event för kommunens badanläggningar

Stockholm 23 maj, 2012 – Confidence har genom offentlig upphandling, tecknat avtal med Luleå kommun avseende biljett-, kassa- och entrésystem för kommunens badanläggningar vilka integreras i ett gemensamt system. Avtalet gäller fram till 2017.

Avtalet med Luleå kommun innebär initialt leverans av Confidence system Entry Event, till kommunens badanläggningar, Pontusbadet och Gammelstads badhus. Totalåtagandet omfattar leverans av kassaenheter, entrégrindar samt systemprogramvara, provning, driftsättning och utbildning av administrativ personal.

Entry Event är ett egenutvecklat marknadsledande system för sim och sporthallar, mässor, museer, och andra publika anläggningar. Entry Event gör entrékontrollen både enkel och smidig genom sin flexibilitet och användarvänlighet. Systemet kan hantera alla typer av biljetter: från engångsbiljetter till komplexa säsongs- och personalkort.

”Att Luleå väljer Entry Event för kommunens anläggningar, speglar systemets fördelar. Flexibiliteten att kunna erbjuda kostnadseffektiv drift både i stort och smått, säger Camilla Sundström, VD på Confidence. Kommunen kan med Entry Event effektivt hantera mindre autonoma anläggningar samtidigt som flertalet anläggningar kan integreras och administreras centralt. Vi är glada och stolta över förtroendet att få bidra till en effektiv inpassage för anläggningarnas besökare och av vår kunds affär.”

CEO, Confidence International AB
E-post: camilla.sundstrom@confidence.se

Confidence International grundades 1989 och är en systemintegratör som ökar kundernas effektivitet genom att förena IP-teknologi med traditionell säkerhetsteknik. Bolaget erbjuder en komplett portfölj av oberoende integrerade produkter och tjänster inom riskanalys, säkerhet, access, larm, brand och IT infrastruktur. Confidence är noterat på NASDAQ OMX First North. Erik Penser Bankaktiebolag är Bolagets Certified Adviser.