Nordic LEVEL Group utser ny CFO

Nordic LEVEL Group (”LEVEL”), ett ledande företag på den nordiska marknaden inom säkerhetslösningar och kvalificerad säkerhetsrådgivning, meddelar idag att Kristian Hansen tillträder rollen som Chief Financial Officer (CFO) från och med den 22 april 2024.

Med mer än 25 års erfarenhet av ledande positioner inom ekonomi och finans, bland annat som CFO för Urb-It AB (publ), Konica Minolta, Delta Projects och TagMaster AB (publ), har Kristian Hansen en gedigen erfarenhet och kompetens av framgångsrika strategiska och ekonomiska initiativ. Denna erfarenhet är en vital byggsten i LEVELs fortsatta tillväxtresa. Kristian är utbildad civilekonom vid Uppsala Universitet.

”Kristians kunskap och beprövade ledaregenskaper är en viktig del i vår förmåga att leverera minst i linje med de finansiella mål koncernen kommunicerat. Hans strategiska insikt och operationella inriktning ger oss rätt verktyg för att effektivt navigera i dagens alltmer volatila marknadsmiljö och skapar samtidigt en stabil grund för LEVELs fortsatta framgång och tillväxt”, säger Jörgen Lundgren, CEO på LEVEL.

Kristian Hansen kommenterar sin nya roll: "Det är en stor ära att bli en del av team LEVEL. Jag ser fram emot att bidra med min erfarenhet och arbeta tillsammans med kollegor för att nå våra finansiella och strategiska mål."

För ytterligare information kontakta:

Jörgen Lundgren, CEO och koncernchef

E-post: jorgen.lundgren@nordiclevelgroup.com

Nordic LEVEL Group är en förvärvsdriven koncern som utvecklar och integrerar bolag, med exponering mot säkerhetssektorn. Koncernen är en helhetsleverantör av tillförlitliga och moderna trygghets- och säkerhetslösningar samt tjänster. Koncernen har ca. 150 anställda med en på årlig basis omsättning om ca. 400 MSEK. Verksamheten bedrivs genom koncernens dotterbolag på den nordiska marknaden. Koncernens är verksam inom två kärnområden: Advisory ochTechnology. Koncernens mål är att öka både den upplevda och faktiska säkerheten i samhället, särskilt fokusera på samhällskritisk verksamhet samt säkerställa att dess kunder ska kunna leva ett så bra liv som möjligt, trots ovanliga utmaningar. Bolaget grundades 1989 och har sitt huvudkontor i Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.nordiclevelgroup.com

Nordic LEVEL Groups aktie handlas under kortnamnet LEVEL på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ)

Citat

Jörgen Lundgren, CEO på LEVEL