Nordic LEVEL Group växer lönsamt inom området bevakningstjänster

Nordic LEVEL Group har på kort tid säkrat ett antal nya, lönsamma och prestigefulla avtal gällande personella bevakningstjänster. Avtalen som tecknats under januari och februari månad sträcker sig upp till 3 år med ett sammanlagt avtalsvärde om 44 MSEK. Samtliga avtal har även stor potential till ytterligare omsättning för tillkommande uppdrag. Uppdragen har samtliga påbörjats.

De bekräftade tilldelningsbesluten avser uppdrag om stationär bevakning och parkeringsövervakning. Avtalen avser primärt kunder inom segmenten Retail, Datacenter och Public Environment, alla segment där Nordic LEVEL Group sedan tidigare har stor erfarenhet och som ligger helt i linje med bolagets strategi att leverera tjänster till kritisk infrastruktur och samhällsviktiga verksamheter där kraven på kvalitet är som störst.

"Vi är mycket glada över att på så kort tid säkrat dessa långsiktiga och strategiskt viktiga kontrakt från kunder som verkligen fokuserar på och värderar säkerhet. Det är exakt den här typen av kunder vi vill arbeta med där vi kan bygga ett partnerskap och utveckla tjänsterna tillsammans. Vi fokuserar nu på att etablera fler partnerskap inom de segment där vi får möjlighet att leverera kvalitetstjänster och där våra anställda kan göra en skillnad och få möjlighet att växa. Dessa partnerskap banar också vägen för den lönsamhet vi behöver för att upprätthålla kvalitet över tid. Marknaden har nu tagit till sig vårt varumärke och förstår att med LEVEL får de både kvalitet och engagemang och jag ser dessa affärer som ett viktigt bevis för det förtroende vi nu etablerat på marknaden", säger Josef Darbo, chef för division Operation inom Nordic LEVEL Group AB.

För ytterligare information:

Josef Darbo
CEO, Nordic LEVEL Security AB
Head of Division Operations, Nordic LEVEL Group AB

E-post: josef.darbo@nordiclevelgroup.com

Nordic LEVEL Group är en förvärvsdriven koncern som utvecklar och integrerar bolag, med exponering mot säkerhetssektorn. Koncernen är en helhetsleverantör av tillförlitliga och moderna trygghets- och säkerhetslösningar samt tjänster. Koncernen har ca. 400 anställda med en på årlig basis omsättning om ca. 450 MSEK. Verksamheten bedrivs genom koncernens dotterbolag på den nordiska marknaden. Koncernens är verksam inom tre kärnområden: Advisory, Technology och Operations. Koncernens mål är att öka både den upplevda och faktiska säkerheten i samhället, särskilt fokusera på samhällskritisk verksamhet samt säkerställa att dess kunder ska kunna leva ett så bra liv som möjligt, trots ovanliga utmaningar. Bolaget grundades 1989 och har sitt huvudkontor i Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.nordiclevelgroup.com

Nordic LEVEL Groups aktie handlas under kortnamnet LEVEL på Nasdaq First North Growth Market och Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser.

Citat

Josef Darbo CEO, Nordic LEVEL Security AB