Sammanläggning av aktier i Confidence International AB (publ.)

Stockholm, 3 januari 2011 – Vid Confidence International AB:s extra bolagsstämma den 11 november 2010 beslutades om en sammanläggning av bolagets aktier (s.k. omvänd split) 1:300, där 300 befintliga aktier läggs samman till en ny aktie av samma slag.

Med stöd av bemyndigande vid den extra bolagsstämman har styrelsen nu fastställt datum för genomförandet av sammanläggningen enligt följande:

• Avstämningsdag för sammanläggningen är den 13 januari 2011
  • Sista dag för handel i aktien före sammanläggning är den 10 januari 2011
  • Första dag för handel med sammanlagda aktier är den 11 januari 2011
  • Det nya antalet aktier som erhålls genom sammanläggningen beräknas att registreras på VP-konton den 14 januari 2011, dvs dagen efter avstämningsdagen.

Sammanläggningen sker automatiskt via Euroclear och aktieägare behöver inte vidta några åtgärder. Efter genomförd sammanläggning kommer antalet aktier i bolaget att uppgå till 4 433 477 aktier.

CEO, Confidence International AB
E-post: camilla.sundstrom@confidence.se

Confidence International grundades 1989 och är en systemintegratör som ökar kundernas effektivitet genom att förena IP-teknologi med traditionell säkerhetsteknik. Confidence erbjuder en komplett portfölj av oberoende integrerade produkter och tjänster inom riskanalys, säkerhet, access, larm, brand och IT infrastruktur. Confidence är noterat på NASDAQ OMX First North.