Strategisk rekrytering av Karl Eklund till Confidence – Erfaren säkerhetsprofil startskott för säkerhetssatsning i södra Sverige

Stockholm, 3 januari 2011 – Karl Eklund, tidigare försäljningsansvarig för Schneider Electrics affärsområde ProAxess, ansluter till Confidence för att ytterligare utveckla bolagets affärs- och kundfokus i södra Sverige. Karl tillträder vid årsskiftet som Regional Sales Manager med inriktning på Confidence säkerhets- och brandtekniska erbjudande. Den strategiska rekryteringen knyter samman bolagets väl utvecklade Göteborgsregion med den expansiva marknaden i södra Sverige.

Satsningen i södra Sverige är startpunkten för att aktivt etablera Confidence säkerhets- och branderbjudande nära kunderna i fler geografiska regioner. Karl Eklunds gedigna erfarenhet från integrerade säkerhetssystem i känsliga miljöer och ett utbrett kontaktnät inom bland annat utbildningsväsende och banksektor, är värdefulla faktorer för framgång.

– Vi är glada över att Karl antagit utmaningen att utveckla och ytterligare stärka Confidence närvaro i södra Sverige, säger Camilla Sundström VD på Confidence. Bolaget befinner sig i ett spännande läge där marknaden aktivt efterfrågar de integrerade säkerhets- och brandtekniska lösningar som är Confidence signum. Med backning från våra etablerade kontor i Göteborg och Stockholm, kan vi med Karl som frontfigur effektivt vidareutveckla våra kundkontakter i Malmö och den expansiva södra regionen.

CEO, Confidence International AB
E-post: camilla.sundstrom@confidence.se

Confidence International grundades 1989 och är en systemintegratör som ökar kundernas effektivitet genom att förena IP-teknologi med traditionell säkerhetsteknik. Confidence erbjuder en komplett portfölj av oberoende integrerade produkter och tjänster inom riskanalys, säkerhet, access, larm, brand och IT infrastruktur. Confidence är noterat på NASDAQ OMX First North.