Nordic Lottery övertar driften av MHF:s lotteri En Chans På Tusen

Report this content

Nordic Lottery tar över driften av rikslotteriet En Chans På Tusen. Lotteriet har Motorförarnas Helnykterhetsförbund (MHF) som förmånstagare och allt överskott går till organisationens arbete mot alkohol och droger i trafiken. Nordic Lottery kommer att vara servicebolag och driva lotteriet på uppdrag av MHF.

En Chans På Tusen har i 15 års tid bidragit med stora överskott till MHF:s arbete med trafiknykterhet.

Det nya samarbetet innebär att Nordic Lottery får i uppdrag att driva och utveckla lotteriet för att kunna generera ytterligare intäkter till MHF:s arbete. Nordic Lottery har lång erfarenhet av att hjälpa ideella organisationer i Sverige att sköta hela eller delar av sin lotteriverksamhet. Bolaget sköter sedan tidigare driften av Trafiklotteriet med Nationalföreningen för trafiksäkerhetens främjande (NTF) som förmånstagare och Adresslotteriet med Läkarmissionen som förmånstagare.

-     Vi är väldigt glada och stolta över att ha fått förtroendet att sköta driften av En Chans På Tusen. Det finns en stor potential i lotteriet och vi ser fram emot att få samarbeta med MHF. Målsättningen är att lotteriet över tid ska generera stabila ekonomiska överskott till MHF:S viktiga arbete, säger Anders Johansson, styrelseordförande i Nordic Lottery.

En chans på tusen

En Chans På Tusen är ett av Lotteriinspektionen godkänt rikslotteri med höga vinstmöjligheter där allt överskott går till MHF:s arbete mot alkohol och droger i trafiken. Lotteriet omfattar endast 1000 lotter och ett vinnande lottnummer.

För ytterligare information

Nordic Lotterys styrelseordförande Anders Johansson nås genom PR- och informationsansvarig Eric Widegren, telefon: 0729 23 99 24 eller mail: eric@nordiclottery.se

Om Nordic Lottery

Nordic Lottery är ett servicebolag med lång erfarenhet av att hjälpa ideella organisationer att sköta sin lotteriverksamhet. Bolaget sköter idag driften av Trafiklotteriet med Nationalföreningen för trafiksäkerhetens främjande (NTF) som förmånstagare och Adresslotteriet med Läkarmissionen som förmånstagare. Till det läggs nu lotteriet En Chans På Tusen med Motorförarnas Helnykterhetsförbund (MHF) som förmånstagare. Nordic Lottery är en del av A-lotterierna-koncernen.

För mer information besök www.nordiclottery.se

Taggar: