Nordic Micromobility Association välkomnar Superpedestrian som ny medlem

Report this content

Nordic Micromobility Association utökar sin medlemskrets när Superpedestrian blir branschorganisationens sjätte medlem.

Nordic Micromobility Association (NMA) är en branschorganisation för mikromobilitetsföretag med operatörerna Bird, Bolt, Lime, TIER och Voi som medlemmar. Syftet med organisationen är att skapa förtroende och bra förhållanden för mikromobilitet i nordiska städer genom dialog med beslutsfattare, gemensamt ansvarstagande och koordination av branschens aktörer.

Superpedestrian etablerade sig på den svenska marknaden i början av sommaren med sina LINK-elsparkcyklar på Stockholms gator. Sedan den 1 september är de medlemmar i NMA, vilket innebär att de kommer att bidra till en ansvarsfull marknad i Norden, med bland annat säkrare fordon och vägtrafik, både för användare och andra trafikanter. Genom att bli medlem i NMA bidrar Superpedestrian även till Parkeringspatrullen, ett branschinitiativ för att skapa en bättre och säkrare gatumiljö. Parkeringspatrullen är ett samarbete med integrationshuben Just Arrived, som anställer nyanlända personer som står långt ifrån arbetsmarknaden för att ställa i ordning felparkerade elsparkcyklar i flera svenska städer.

- Vi är glada över att ansluta till våra branschkollegor i NMA, vars syfte - som bland annat är att säkerställa en säker och ordnad integration av mikromobilitet i nordiska städer - står väldigt nära vårt eget. Säkerhet utgör kärnan för allt som Superpedestrian gör, från fordonsteknik och -tillverkning, till våra samhällsfokuserade verksamheter. Därför har vi gått med i den här säkerhetsfokuserade organisationen så snart efter lanseringen av vår tjänst i Stockholm. Vi ser fram emot att arbeta tätt ihop med NMA, dess medlemmar och partnerstäder runtom i Norden, säger Haya Verwoord Douidri, VP (Global markets and strategy), Superpedestrian.

Bird

press@voiapp.io

​​​​​​​

Om Nordic Micromobility Association
The Nordic Micromobility Association is a joint initiative of micromobility companies, primarily in the area of e-scooters. The industry association currently consists of the operators Bird, Bolt, Lime, Superpedestrian, TIER, and Voi. The association aims to create trust and good conditions for micromobility in cities through dialogue with decision-makers at different levels, joint responsibility and coordination of industry players.