Nordic Mines AB förstärker organisationen med ny CFO/ Ekonomichef

Nordic Mines förstärker bolagets administration genom rekrytering av Hannu Vehmanen till posten som CFO/Ekonomichef. Han tillträder tjänsten i januari 2007.

Hannu Vehmanen som är född och uppvuxen i Finland är fil kand och civilekonom med mångårig erfarenhet som administrativ chef och controller från en rad börsnoterade, internationella koncerner. Hannu har senast varit verksam som Senior Consultant – Business Intelligence åt ACC Group. Dessförinnan har han bland annat varit vice VD på Sollentunamässan och Finance & Administration Manager, Nordic Region åt AP/Dow Jones Telerate.
Rekryteringen av Hannu Vehmanen, med sin mångåriga erfarenhet från administrativa ledningsfunktioner i en internationell miljö, skall ses som ett led i bolagets fortsatta expansion med inriktning på gruvproduktion av guld från år 2009.

Om Nordic Mines
Nordic Mines är ett nordiskt prospekteringsbolag med fokus på guldprospektering. Bolaget har fem projektområden, tre i Finland och två i Sverige.
I dagsläget fokuserar Nordic Mines huvudsakligen på utvecklingen av guldfyndigheten i Laiva nära Brahestad i mellersta Finland. Laivafyndigheten, en av de största guldfyndigheterna i de nordiska länderna, som beräknas komma i produktion under 2009.

För ytterligare information:
Michael Nilsson, Verkställande direktör