NORDIC MODULAR MINSKAR BEMANNINGEN I GRÅBO

Report this content

Flexator varslar idag 37 anställda om uppsägning vid fabriken i Gråbo utanför Göteborg. Flexator och Temporent ingår i Nordic Modular, som är en division inom fastighetsbolaget Kungsleden AB (publ). Gråbo-fabriken bedriver kontraktstillverkning av bodar och byggmoduler till större kunder. Neddragningen är en följd av den kraftiga inbromsningen på byggmarknaden. Förhandlingar med fackliga organisationer kommer att inledas snarast.

”Byggandet har minskat så kraftigt att vi inte räknar med någon snar återhämtning i efterfrågan på nya byggbodar. Därför behöver verksamheten i Gråbo dras ner samtidigt som vi behåller en beredskap för återstart när det vänder upp igen. Det är många goda medarbetare som nu tvingas lämna sina arbeten, men vi har tyvärr inget val”, säger Ola Adolfsson, VD för Flexator.

Verksamheten riktad mot kommuner vid Flexators fabrik i Anneberg påverkas inte av dagens varsel.

Flexator har anläggningar i Gråbo, Anneberg och Eslöv. De övriga anläggningarna har inte drabbats i samma utsträckning som anläggningen i Gråbo.

Nordic Modular utgör cirka 5 procent av Kungsleden-koncernens totala fastighetsportfölj.