Inbjudan till presentation av Nordic Papers delårsrapport kv2 2022

Nordic Papers delårsrapport för andra kvartalet 2022 kommer att publiceras onsdagen den 20 juli 2022 kl 07.30.

Nordic Papers VD Anita Sjölander och CFO Niclas Eriksson kommer samma dag kl 10:00 att presentera rapporten via en webbsänd telefonkonferens. Presentationen hålls på engelska och följs av en frågestund.

Presentationen kan följas via:

För att delta per telefon och därmed ha möjlighet att ställa frågor, vänligen använd något av följande telefonnummer:

Sverige                                             +46 (0)8 5664 2754
USA                                                  +1 646-828-8082
Storbritannien                                   +44 (0)330 165 3641

Pinkod: 734691

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på Nordic Papers webbsida.

Välkommen!

För mer information, vänligen kontakta:

Henrik Essén, Head of Investor relations
E-post:
henrik.essen@nordic-paper.com

Nordic Paper är en ledande specialpappersproducent med basen i Skandinavien. Vi har levererat högkvalitativa kraftpapper och naturligt fettresistenta livsmedelspapper sedan 1800-talet. Våra produkter är baserade på förnyelsebar skogsråvara från lokala skogar. Från våra fem pappersbruk, varav fyra i Skandinavien och ett i Kanada, levererar vi till kunder i omkring 80 länder. Nordic Paper hade 2021 intäkter om cirka MSEK 3 100, cirka 690 anställda och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.nordic-paper.se