Kommunfullmäktige på besök

Nordic Paper är numera den största arbetsgivaren i Kristinehamns kommun.
Därför har Näringslivssamverkan och kommunen valt att lägga eftermiddagens företagsbesök på bruket i Bäckhammar när det är dags för kommunfullmäktiges årliga rundresa till lokala företag.

Besöket hos Nordic Paper inleds klockan 13.30 med gemensam lunch i matsalen på bruket.
Därefter blir det en kort presentation av företaget samt frågestund, som Nordic Papers produktionsdirektör Lars Rosén håller i. Dessutom kommer kommunalråd Louise Hamilton (mp) att säga ett par ord samt diskutera miljöfrågor och bioekonomi med Nordic Papers representanter, innan det är dags för rundvandring ute på bruket.

– Nordic Paper ligger långt fram när det gäller miljöarbete och hållbarhetsfrågor så det glädjer mig att vi ska besöka dem under vår årliga bussresa, säger kommunalråd Louise Hamilton.

– Att de lokala politikerna besöker olika företag i kommunen ser vi som oerhört positivt. Vi är måna om att ha en bra relation till våra politiker, säger Marie Stenquist,
kommunikationsansvarig på Nordic Paper.
Att Nordic Paper numera är kommunens största arbets-
givare är självklart något vi vill lyfta fram eftersom det är både positivt och innebär ett stort ansvar. Nordic Papers verksamhet handlar mycket om bio-
ekonomisk produktion, vilket dels ligger helt rätt i tiden men också är en nödvändighet för hela samhällsutvecklingen.

Media hälsas välkomna att delta under kommunfullmäktiges besök på
Nordic Paper.

Plats: Nordic Paper, Bäckhammar