Nordic Paper visar design på CCC

Annorlunda, spännande och framförallt utmanande!
Nordic Paper har en intressant historia inom pappers- och massaindustrin. Nu är det dags att ta ytterligare ett kliv. Detta görs genom deltagande på Design BOOM. 23 juni hölls vernissage och ut ställningen pågår till 17 augusti.
I ett kök finns många olika typer av papper, förutom det papper som faktiskt syns i form av bakplåtspapper, smörpapper, muffinsformar och annat, som tillverkats av Nordic Paper. Exempel på andra typer av papper som ofta återfinns i ett kök kan vara produkter som tillverkats med hjälp av tekniska kraftpapper, så som den blanka ytan på rostfria kylar och frysar som tillverkats med hjälp av stålmellanläggspapper från Nordic Paper i Åmotfors. Även skåpluckor, arbetsbänkar och golv som är gjorda av laminat har flera lager av plastimprenerat papper i sig. Det gör laminaten stark och tät.
För att visa vår design deltar vi i Design BOOM, som just nu finns på CCC i Karlstad.
– För Nordic Papers del är det här okänd mark, att delta i en konst- och designutställning.
– Eftersom syftet är att visa design som affärskraft vilket är en viktig komponent för att skapa tillväxt , innovationer och attraktionskraft, känner vi att vi vill vara delaktiga, säger Marie Stenquist, kommunikationsansvarig på Nordic Paper.
Utställningen ska presentera hela den värmländska designnäringen och är ett samarbete mellan olika aktörer i Värmland, från skolor och utbildningar till företag och organisationer. Utställningen arrangeras av Form i Värmland.