Vi expanderar och nyanställer i Säffle

Nordic Paper är i ett expansivt skede och behöver därför nyanställa i Säffle. Vårt positiva läge gör att vi inte bara kan nyanställa utan också tryggar de befintliga jobb som redan finns inom företaget.

Anledningen till att Nordic Paper rekryterar är att företaget växer. Tjänster som tidigare köpts av konsulter, exempelvis svetsare, vill vi nu ha inom organisationen. Det av den enkla anledningen att vi då själva äger och utvecklar kompetensen. Totalt rör det sig om mellan fyra och fem tjänster till enbart Säffledivisionen.

– Man kan säga att vi har medvind. Orderboken är stor och det gör att vi kan arbeta långsiktigt, säger Angelica Uttersäv, personalhandläggare i Säffle. Hon tillägger att pappersproduktionen går bra för samtliga av Nordic Papers bruk. Nordic Paper är världsledande inom greaseproofpapper och utvalda nischer inom oblekt kraftpapper. Koncernen har en årlig omsättning på ca 2,2 miljarder SEK och en exportandel på över 90%. Nordic Paper Holding AB har fabriker i Bäckhammar, Säffle och Åmotfors i Värmland samt Greåker i Norge.

För mer information kontakta Lars Rosén, produktionsdirektör på 070-2414845, lars.rosén@nordic-paper.com, eller Marie Stenquist, kommunikationsansvarig, på 072-5189773, marie.stenquist@nordic-paper.com