HÅKAN MAGNUSSON BLIR NY VD FÖR NSP HOLDING AB

Styrelsen har utsett Håkan Magnusson till ny VD för NSP Holding AB. Håkan Magnusson tillträder tjänsten under våren 2017, dock senast i slutet av april. Håkan Magnusson har en gedigen bakgrund inom snabbrörliga konsumentvaror, transport, läkemedel och uppbyggnad och drift av handel.
Sedan 2010 har Håkan Magnusson varit ansvarig för uppbyggnaden av en ny apotekskedja inom ICA, Cura apoteket, och arbetar f.n. som ansvarig för Sortiment och Inköp samt Varuförsörjning på numera ICA-ägda Apotek Hjärtat. Tidigare har Håkan haft ledande positioner på bl.a. Unilever, Pharmacia, DHL och ACO Hud.

Styrelsen i NSP Holding AB

Daniel Mytnik, styrelseledamot i NSP Holding AB på telefon +44 20 7016 9967.

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) grundades 2004 och är idag ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omsätter cirka 930 miljoner kronor och omfattar ett 60-tal Burger King-restauranger i Sverige och Danmark, en TGI Fridays i Danmark och två KFC restaurang i Sverige. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden samt franchisetagare till KFC (Kentucky Fried Chicken) och TGI Fridays. För mer information se www.nordicservicepartners.se