JOHAN PERSSON COO PÅ NORDIC SERVICE PARTNERS (NSP)

Johan Persson har utnämnts till Chief Operating Officer (COO) för NSP och blir därmed ansvarig för driften av samtliga bolagets Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. Johan Persson kommer närmast från tjänsten som driftsansvarig för NSP:s svenska restauranger.

Organisationsförändringen syftar till att öka fokus på försäljning och lönsamhet i restaurangrörelsen. Detta skall ske bland annat genom ökad samordning mellan verksamheterna i Danmark och Sverige samt för att tillvarata ”best practice” vad gäller försäljnings- och lönsamhetsskapande aktiviteter.

– Mot bakgrund av att vi har gått in i en utvecklings- och expansionsfas behövs det en person som koncentrerar sig till hundra procent på driften av hela restaurangrörelsen. Johan har visat utmärkta ledaregenskaper och jag är övertygad om hans förmåga att sätta fokus på försäljning och lönsamhet, säger Morgan Jallinder, VD för NSP.

– Jag tror att det finns stora samordningsvinster med ett sammanhållet driftansvar.  Bland annat blir det lättare att dra nytta av varandras erfarenheter kring säljkampanjer, lokal marknadsföring, rekrytering och mycket annat, säger Johan Persson, nytillträdd COO för NSP.

Johan Persson har 14 års erfarenhet av restaurangbranschen, bland annat som restaurangchef, regionchef och franchisekonsult på McDonalds under tio år. Han började som regionchef på NSP under 2007 och blev 2009 utsedd till driftsansvarig för samtliga av NSP:s svenska Burger King-restauranger.

Johan Persson, COO NSP, telefon 08-410 189 50

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) grundades 2004 och är idag ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omsätter cirka 700 miljoner kronor och omfattar ett 50-tal Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. Bolaget äger också varumärket och rättigheterna till varumärket Taco Bar som omfattar ett 20-tal franchiserestauranger i Sverige. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden. NSP:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information se www.nordicservicepartners.se