Med köttbullar på menyn

Nordic Service Partners Holding (NSP) – noterat på OMX Nordiska Börs Stockholm – tar idag över driften av Milstolpen, en populär rastplats och vägkrog längs E6:an mellan Landskrona och Malmö. NSP driver sedan tidigare en Burger King-restaurang i anslutning till Milstolpen och i början av maj öppnas en Taco Bar i lokalen.

Från och med den 1 april tar NSP över driften av vägkrogen Milstolpen i Glumslöv. Restaurangen som ligger längs E6:an mellan Landskrona och Malmö var en del i förra årets förvärv av Euroburger och kommer hädanefter att ingå i NSPs affärsområde Food Solutions.

Tiotusentals bilister trafikerar vägen utanför och många stannar för att tanka, äta och ta en bensträckare på den populära rastplatsen. Och med den nya Taco Bar-enheten kommer bilisterna framöver också erbjudas välsmakande mexikansk mat utöver den traditionella husmanskosten och de grillade hamburgarna.

– Vi har länge sett potentialen för våra restauranglösningar i landets många köpcentrum och längs vägarna ser vi samma behov: Bekväma måltidslösningar där folk på ett enkelt och snabbt sätt kan äta god mat till ett bra pris. Milstolpen med sin traditionella husmanskost blir perfekt komplement till det övriga utbudet från Burger King och Taco Bar, berättar Ulf Wahlstedt, VD för NSP.

Restaurangen har cirka 120 sittplatser inomhus och 60 sittplatser utomhus.

Ulf Wahlstedt, VD NSP, telefon 08-410 189 50, mobil 0705-100 113