Nordic Service Partners Holding AB säljer Taco Bar (r)

Nordic Service Partners Holding AB (NSP) säljer varumärket Taco Bar och alla rättigheter associerade till varumärket. Köpare är Svenska Taco Bar AB som sedan 2009 har haft masterfranchiserättigheten för Taco Bar i Sverige.

”Vi är övertygade om att Svenska Taco Bar AB kommer att fortsätta göra ett bra arbete med att förvalta varumärket i framtiden. Taco Bar har under åren bidragit med värdefull insyn i casual dining-marknaden för NSP, men konceptutveckling är inte kärnan i vår affärsidé. Vi ska nu fortsätta att fokusera på det vi gör bäst: vårt arbete som franchisetagare”, säger Morgan Jallinder, VD på NSP.

Försäljningen påverkar NSP:s rörelseresultat för 2013 med ca -2,1 MSEK. Köpeskillingen består av en fast och två rörliga delar, därtill får NSP förtida återbetalning av utestående reversfordringar.

Informationen är sådan som NSP ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 januari 2014.

För vidare frågor, kontakta:

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) grundades 2004 och är idag ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omsätter cirka 800 miljoner kronor och omfattar 58 Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden. NSP:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information se www.nordicservicepartners.se