NSP: BOKSLUTSKOMMUNIKÉ FÖR PERIODEN 1 JANUARI – 31 DECEMBER 2008

Januari – december 2008

• Omsättningen ökade med 17 procent till 660,5 MSEK (566,6)

• Rörelseresultatet uppgick till -24,8 MSEK (10,5), inklusive kostnader för omstrukturering och kostnader av engångskaraktär om ca 10 MSEK

• Resultat efter skatt uppgick till -34,9 MSEK (-1,6)

• Resultat per aktie före utspädning uppgick till -9,69 SEK (-0,46)

• Resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 5,4 MSEK (28,9), inklusive kostnader för omstrukturering och kostnader av engångskaraktär om ca 7 MSEK

Oktober – december 2008

• Omsättningen ökade med 7 procent till 178,3 MSEK (166,2)

• Rörelseresultatet uppgick till -12,6 MSEK (-4,2), inklusive kostnader för omstrukturering och kostnader av engångskaraktär om ca 10 MSEK

• Resultat efter skatt uppgick till -17,7 MSEK (-8,4) och resultat per aktie före utspädning uppgick till -4,93 SEK (-2,33)

• Resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till -2,7 MSEK (2,7), inklusive kostnader för omstrukturering och kostnader av engångskaraktär om ca 7 MSEK

VD Ulf Wahlstedt kommenterar:

– Trots en fortsatt god tillväxt summerar årets förlust på -24,8 miljoner kronor ett mycket tufft år. Tre svaga kvartal i den danska verksamheten, investeringar i Food Solutions, ökade koncerngemensamma kostnader samt höga finansiella kostnader sänker resultatet. Sammanlagt har vi vidare tagit väsentliga omstruktureringskostnader om cirka 10 miljoner kronor under Q4.

– Ett genomfört koncerngemensamt sparprogram överstigande 10 miljoner kronor per år tillsammans med ytterligare operationella förstärkningar i Danmark kommer att bidra till en bättre lönsamhet framöver och den nyligen genomförda nyemissionen ger en stabil grund för framtiden.

– Successiva marginalförstärkningar drivet av operationell fokus tillsammans med sänkta arbetsgivaravgifter i Sverige, sänkta räntor och en starkare finansiell plattform får mig att se positivt på utvecklingen under 2009.

Ulf Wahlstedt, CEO NSP, telefon 08-410 189 50, mobil 0705-100 113

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) är ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på så kallade quick service-restauranger. NSPs verksamhet omfattar drygt 60 restauranger i Sverige och Danmark under varumärkena Burger King, Taco Bar, Tasty Thai samt fem food courts. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden. Bolagets aktie handlas på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information se www.nordicservicepartners.se