NSP: DELÅRSRAPPORT FÖR PERIODEN 1 JANUARI – 30 JUNI 2008

NSP: Fortsatt stark omsättningsökning

DELÅRSRAPPORT FÖR PERIODEN 1 JANUARI – 30 JUNI 2008

Andra kvartalet 2008

• Omsättningen ökade med 28 procent till 162,2 MSEK (126,9)

• Rörelseresultatet uppgick till -5,7MSEK (3,4)

• Resultat efter skatt uppgick till -3,6 MSEK (1,4) och resultat per aktie före utspädning uppgick till -1 SEK (0)

• Resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 0,2 MSEK (7,1)

Januari – juni 2008

• Omsättningen ökade med 30 procent till 316,9 MSEK (244,4)

• Rörelseresultatet uppgick till -11,5 MSEK (7,0)

• Resultat efter skatt uppgick till -10,1 MSEK (2,5) och resultat per aktie före utspädning uppgick till -2,8 SEK (0)

• Resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till -0,2 MSEK (14,1)

VD Ulf Wahlstedt kommenterar:

– Vi har haft en förväntat fortsatt stark omsättningsökning jämfört med samma period föregående år. Organisk tillväxt inklusive nyöppningar uppgick till 11 procent och den totala tillväxten, inklusive förvärvet av Euroburger, uppgick till 30 procent.

– Det svaga resultatet kommer bland annat av ökade kostnader för de kraftfulla åtgärder som genomförts för att vända resultatutvecklingen i Danmark. Åtgärderna har gett god effekt och vi har sett en tydlig förbättring av rörelsemarginalen i Danmark redan under juni och juli.

– Den tydliga marginalförbättringen vi sett under juni och juli gör att vi ser positivt på de kommande kvartalen för koncernen med en återgång mot tidigare marginalnivåer.

Ulf Wahlstedt, VD NSP, telefon 08-410 189 50, mobil 0705-100 113

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) är ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på så kallade quick service-restauranger. NSP äger och driver ett 50-tal egna restauranger i Sverige och Danmark under varumärkena Burger King, Taco Bar, Tasty Thai samt fem food courts. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden. Bolagets aktie handlas på OMX Nordiska Börs Stockholm, small cap. För mer information se www.nordicservicepartners.se