NSP: Kommuniké från extra bolagsstämma

Stämman godkände enhälligt styrelsens beslut av den 8 november 2008 att genomföra nyemission av högst 3 597 844 aktier och högst 3 597 844 teckningsoptioner med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

I sammandrag innebär detta att för varje befintlig aktie oavsett serie erhålls en teckningsrätt, en så kallad uniträtt, som berättigar till teckning av en unit för 8 kronor. En unit består av en aktie av serie B och en teckningsoption berättigande till teckning av en ny aktie av serie B för 8 kronor per aktie under en treveckorsperiod som löper från dagen efter publicering av delårsrapporten för tredje kvartalet 2009

Genom nyemissionen tillförs NSP initialt cirka 28,8 Mkr före emissionskostnader med möjlighet till ytterligare kapitaltillskott vid utnyttjande av teckningsoptionerna.

För fullständiga emissionsvillkor hänvisas till bifogad PDF eller bolagets hemsida där protokoll från dagens extra bolagsstämma publicerats. Det är planerat att prospektet ska offentliggöras den 28 november genom pressrelease och publicering på hemsidan.

Nordic Service Partners Holding AB

Peter Bahrke, Styrelseordförande NSP, telefon 08-407 74 73, mobil 070-77 666 55
Ulf Wahlstedt, VD NSP, telefon 08-410 189 50, mobil 0705-100 113

Informationen är sådan som Nordic Service Partners Holding AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 november 2008 kl 11.00.