NSP FÖRSÄLJNING I APRIL 2011

Pressmeddelande 2011-05-10

I april månad uppgick försäljningen inom Nordic Service Partners Holdings (NSP) restauranger till 50,0 MSEK, en minskning med -5,0 procent jämfört med samma månad föregående år (52,6). Av minskningen svarar valutakursförändringar för -1,7 procentenheter.

Den brand som i mars drabbade restaurangen vid Rådhusplatsen, Köpenhamn, påverkade försäljningen negativt med -1,7 procentenheter. Restaurangen öppnade igen under den andra veckan i april och är numera renoverad efter Burger Kings senaste designkoncept.

Försäljningen för jämförbara restauranger minskade i april med -3,1 procentenheter (2,0).

Ackumulerat under perioden januari – april uppgick försäljningen till 185,5 MSEK. Det är en minskning med -9,3 procent jämfört med motsvarande period föregående år (204,5). Av försäljningsminskningen svarar valutakursförändringar för -3,3 procentenheter och övriga mindre förändringar för -0,2 procentenheter. Försäljningen för jämförbara restauranger påverkar förändringen med -5,2 procentenheter och branden vid Rådhusplatsen med -0,6 procentenheter.

Totalt antal restauranger per den 10 maj 2011 uppgick till 42 (42).

Informationen är sådan som NSP ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 maj 2011.

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) grundades 2004 och är idag ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omsätter cirka 650 miljoner kronor och omfattar ett 40-tal Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. Bolaget äger också varumärket och rättigheterna till varumärket Taco Bar som omfattar ett 20-tal franchiserestauranger i Sverige. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden. NSP:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information se www.nordicservicepartners.se