NSP FÖRSÄLJNING I APRIL 2012

Pressmeddelande den 10 maj 2012

I april månad uppgick försäljningen inom Nordic Service Partners Holdings (NSP) restauranger till 57,7 MSEK vilket är 15,5 procent högre (-5,0) jämfört med försäljningen samma månad föregående år (50,0). Försäljningen i jämförbara enheter minskade med -0,3 procentenheter (-3,1), förvärv av restauranger, öppningen av restaurangen i Naestved och Jägersro samt övriga mindre förändringar påverkade med 14,7 procentenheter. Vidare hade vi en positiv effekt av på försäljningen vid restaurangen på Rådhusplatsen, som var delvis var stängd föregående år om +1,3 procentenheter (-1,7). Valutaförändringar hade en marginell påverkan i april om -0,2 procentenheter (-1,7).

Ackumulerat under perioden januari - april uppgick försäljningen till 222,4 MSEK, en ökning med 19,9 procent (-9,3) jämfört med motsvarande period föregående år (185,5). Av försäljningsökningen svarar ökad försäljning i jämförbara enheter för 3,0 procentenheter (-5,2), förvärv av restauranger, öppningen av restaurangen i Naestved och Jägersro samt övriga mindre förändringar för 15,4 procentenheter (-0,2). Vidare hade vi en positiv effekt av på försäljningen vid restaurangen på Rådhusplatsen, som var delvis var stängd föregående år om +1,5 procentenheter (-1,6). Valutaförändringar hade endast en marginell påverkan i perioden (-3,3).

Totalt antal restauranger per den 10 maj 2012 uppgick till 50 (42).

Informationen är sådan som NSP ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 maj 2012.

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) grundades 2004 och är idag ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omsätter cirka 650 miljoner kronor och omfattar ett 50-tal Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. Bolaget äger också varumärket och rättigheterna till varumärket Taco Bar som omfattar ett 20-tal franchiserestauranger i Sverige. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden. NSP:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information se www.nordicservicepartners.se