NSP FÖRVÄRVAR BURGER KING-RESTAURANG I ÖREBRO

Nordic Service Partners (NSP) har förvärvat en Burger King-restaurang i centrala Örebro. Restaurangen har en omsättning på cirka 11 MSEK och 20 anställda. I och med förvärvet har NSP totalt 43 Burger King-restauranger i Sverige och Danmark.

Restaurangen är NSP:s första i Örebrotrakten och förväntas ha en stor försäljningspotential. Bolaget planerar på sikt att öppna ytterligare Burger King-restauranger i området.

– Det här förvärvet är strategiskt viktigt för vår tillväxt i den här delen av Sverige och öppnar för ytterligare etableringar i regionen. Restaurangen är placerad på Örebros huvudgata och har ett starkt kundflöde, säger Morgan Jallinder, vd, NSP.

Informationen är sådan som NSP ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 april 2011.

Morgan Jallinder, vd NSP, telefon 08-410 189 50, mobil 0708-787 843

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) grundades 2004 och är idag ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omsätter cirka 650 miljoner kronor och omfattar ett 40-tal Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. Bolaget äger också varumärket och rättigheterna till varumärket Taco Bar som omfattar ett 20-tal franchiserestauranger i Sverige. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden. NSP:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information se www.nordicservicepartners.se