NSP ÖPPNAR BURGER KING® RESTAURANG I JÄGERSRO

Nordic Service Partners (NSP) öppnar idag sin 50:e Burger King® restaurang. Restaurangen ligger strategiskt placerad i Jägersro nära travbanan och Jägersro Center.

Restaurangen är NSP:s andra nyetablering under 2012.

– På kort tid har vi nu öppnat tre nya restauranger, en i Varberg Nord (2011), en i danska Naestved i januari och nu en i Jägersro. Det här är helt i linje med vår tillväxtstrategi och vi driver nu flera parallella projekt som förväntas utmynna i fler nya restauranger under 2012, säger Morgan Jallinder, VD, NSP.

– Naturligtvis är vi mycket stolta över att öppna en Burger King-restaurang i Jägersro tillsammans med NSP, en av våra största franchisepartner i Norden. Restaurangen är inredd enligt Burger Kings globala designkoncept. På sikt ska alla nordiska restauranger ha byggts om enligt detta designkoncept, säger Jerry Gamez, chef för Burger King Corporation i Norden och Holland.

Antalet arbetstillfällen som skapas i samband med etableringen uppgår till ett 30-tal. Restaurangen har Drive Thru och ligger på Handelsgatan 1 i Jägersro, Malmö.

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) grundades 2004 och är idag ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omsätter cirka 700 miljoner kronor och omfattar ett 50-tal Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. Bolaget äger också varumärket och rättigheterna till varumärket Taco Bar som omfattar ett 20-tal franchiserestauranger i Sverige. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden. NSP:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information se www.nordicservicepartners.se

Taggar: