NSP ÖPPNAR BURGER KING-RESTAURANG I LÖDDEKÖPINGE

Nordic Service Partners (NSP) öppnar idag sin 54:e Burger King®-restaurang vid infarten till Center Syd i Löddeköpinge. Center Syd har årligen över 700 000 besökare. Burger King®-restaurangen ligger väl synlig och lättillgänglig för Centrets besökare och all trafik som passerar längs E20 mellan Malmö och Landskrona.

Antalet arbetstillfällen som skapas i samband med etableringen uppgår till ett 30-tal. Restaurangen har Drive Thru och ligger på Marknadsgatan 1 i Löddeköpinge. NSP är en av Sveriges största ungdomsarbetsgivare och har cirka 2 000 anställda.

NSP har hittills öppnat tre nya restauranger och förvärvat tre under 2012. Tillväxten har gått snabbare än planerat och dessa sex restaurangerna beräknas bidra med cirka 100 miljoner kronor i ökad försäljning på årsbasis. Nyetablerade restauranger kräver normalt en uppstartsperiod som varierar mellan 8 till 16 månader innan enheterna når sin fulla försäljnings- och lönsamhetspotential.

Den förväntade omsättningsökningen ger en positiv effekt på rörelseresultatet eftersom försäljningen ökar utan att administrationskostnaderna ökas mer än marginellt. Och arbetet med att förvärva och öppna nya restauranger fortsätter i oförändrad takt.

– Tillväxten är prioriterad för att nå ökad lönsamhet och vi fortsätter att driva flera parallella utvecklingsprojekt. säger Morgan Jallinder, VD, NSP.

– Vi är glada över att kunna öppna restaurangen i Löddeköpinge tillsammans med vår franchisepartner NSP. Det nya designkonceptet gör det möjligt för våra gäster att kunna avnjuta de bästa grillade hamburgarna i en toppmodern miljö, säger Jerry Gamez, chef för Burger King i Norden och Holland.

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) grundades 2004 och är idag ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omsätter cirka 700 miljoner kronor och omfattar ett 50-tal Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. Bolaget äger också varumärket och rättigheterna till varumärket Taco Bar som omfattar ett 20-tal franchiserestauranger i Sverige. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden. NSP:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information se www.nordicservicepartners.se

Taggar: