NSP:S FÖRSÄLJNING I SEPTEMBER 2010

Pressmeddelande den 11 oktober 2010

Försäljningen för jämförbara restauranger minskade i september med 0,3 procent (+0,5). Hittills under året har försäljningen för jämförbara restauranger minskat med 1,0 procent (+1,3).

Försäljningen för september uppgick totalt till 50,3 MSEK (56,2), vilket är en minskning med 10,6 procent (+ 7,5) jämfört med samma månad föregående år. Av minskningen svarar valutakursförändring för -4,8 procentenheter medan avyttring av verksamheter inklusive övriga mindre förändringar svarar för -5,5 procentenheter. Försäljning för jämförbara restauranger påverkar förändringen med -0,3 procentenheter (+0,5).

Under perioden januari till september 2010 har försäljningen uppgått till totalt 473,8 MSEK (525,3), vilket motsvarar en minskning med 9,8 procent (+ 9,4) jämfört med motsvarande period föregående år. Av minskningen svarar valutakursförändring för -3,4 procentenheter medan avyttring av verksamheter inklusive övriga mindre förändringar svarar för -5,4 procentenheter. Försäljning för jämförbara restauranger påverkar förändringen med -1,0 procentenheter (+1,3).

Värt att notera är att den danska kronan, i förhållande till den svenska kronan, nu återgått till en mer normal växelkurs runt 1,25 SEK per dansk krona.

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) grundades 2004 och är idag ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omsätter cirka 650 miljoner kronor och omfattar ett 40-tal Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. Bolaget äger också varumärket och rättigheterna till varumärket Taco Bar som omfattar ett 20-tal franchiserestauranger i Sverige. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden. NSP:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information se www.nordicservicepartners.se