NSP: NSP öppnar Sandys i tre food courts – Har tecknat ramavtal för ytterligare expansion

Report this content

Nordic Service Partners Holding (NSP) – listat på Stockholms¬börsens First North – kommer att i ett första skede öppna tre Sandys-restauranger i så kallade food courts, det vill säga restauranglösningar för köpcentrum, gallerior och arenor. Den här typen av restaurang kommer att finnas i centrumen Forum Nacka, Sisjön utanför Göteborg och skånska Center Syd. NSP har även skrivit ett ramavtal för att fortsättningsvis kunna inkludera Sandys i sina food courts.

– Sandys med sina fräscha submarines, soppor, pasta, sallader, kaffe och glass är ett perfekt komplement till vårt övriga utbud av olika sorters mat i våra food courts. De blir en naturlig del i vår fortsatta satsning på food courts, säger Ulf Wahlstedt, VD för NSP.

Maten är en viktig del av shoppingupplevelsen. Fördelen med en food court är att personerna i ett sällskap kan äta tillsammans och ändå äta olika typer av populär mat.

Food courts är ett strategiskt viktigt område för NSP:s framtida tillväxt. Vid sidan av de tre ovan nämnda centrumen driver NSP food courts i Täby Centrum och i Stinsen i Sollentuna.

– Förutom att våra utbud kompletterar varandra så har NSP och Sandys i grunden samma syn på snabbmat. Den ska vara prisvärd och välsmakande, säger Magnus Hermansson, VD för Sandys.

För ytterligare information kontakta:
Ulf Wahlstedt, VD NSP, telefon 08-410 189 45, mobil 0705-100 113.
Magnus Hermansson, telefon 08-663 97 60, mobil 0708-44 16 43