NSP: NSP öppnar Tasty Thai i tre food courts

Under hösten lanserar Nordic Service Partners Holding (NSP) – listat på Stockholms¬börsens First North – sitt nyligen förvärvade thailändska snabbmatskoncept Tasty Thai på tre platser. Tasty Thai kommer under hösten att öppnas i tre av NSP:s så kallade food courts – det vill säga restauranglösningar för köpcentrum, gallerior och arenor – som finns i centrumen Forum Nacka, Täby Centrum och skånska Center Syd.

I augusti i år förvärvade NSP rätten att etablera Tasty Thai på den svenska marknaden samt Tasty Thai-restaurangen på Norrlandsgatan i Stockholm. Denna thailändska snabbmatslösning blir en viktig del av NSP:s satsning på food courts.

– I och med köpet av Tasty Thai kan vi bland annat erbjuda hamburgare, mexikansk och thailändsk mat i våra food courts. Thailändsk mat med genuin och hälsosam profil fungerar perfekt tillsammans med våra andra kök, säger Ulf Wahlstedt, VD för NSP.

Tasty Thai är utvecklat i Thailand och bygger på äkta thailändsk kokkonst, vilket betyder att man uteslutande använder råvaror och ingredienser som används i hemlandet. NSP ser stor potential i att kunna erbjuda traditionell thailändsk mat på den svenska marknaden.

– Tasty Thai är det första genuina thailändska snabbmatskonceptet som finns på den svenska marknaden. Man har lyckats ta fram thailändsk snabbmat som verkligen fått med sig smak¬upplevelsen från ursprungslandet, säger Ulf Wahlstedt.

För ytterligare information kontakta:
Ulf Wahlstedt, VD NSP, telefon 08-410 189 45, mobil 0705-100 113.