NSP: NSP öppnar tionde Burger King i Danmark

Nordic Service Partners (NSP) – listat på First North – öppnar i dag, fredag, en Burger King-restaurang i danska Herning på Jylland i Danmark. NSP bedömer att omsättningen för restaurangen i Herning kommer att ligga kring 18 miljoner kronor på årsbasis.

NSP är Burger Kings största franchisetagare i Danmark och Herning är bolagets tionde restaurang i landet.

– Vår expansion i Danmark har gått mycket bra hittills. Herning är vår tredje nyetablering under 2007. Vi fortsätter att leta efter nya intressanta platser att etablera Burger King-restauranger på och vi räknar med att öppna ytterligare tre till fyra restauranger det närmaste året, säger Ulf Wahlstedt, VD för NSP.

NSP:s Burger King-restaurang i danska Holstebro, som öppnade i månadsskiftet november/december i år, har utvecklats mycket bra. De första tio dagarna uppgick den sammanlagda omsättningen till 1,5 miljoner kronor,

I linje med tidigare etableringar i Danmark har NSP ingen investeringskostnad för restaurangen, utan hyr en nyckelfärdig restaurang av fastighetsägaren. Det gör att enheten beräknas ge ett positivt kassaflöde redan efter några månaders drift.

För ytterligare information kontakta:
Ulf Wahlstedt, VD NSP, telefon 08-410 189 50, mobil 0705-100 113.
Henrik Backman, CFO NSP, telefon 08-410 189 50, mobil 0709-93 45 40