NSP noteras på OMX Nordiska Börs Stockholm 15 januari

OMX Nordiska Börs Stockholms bolagskommitté godkände på måndagen att Nordic Service Partners Holding ABs (”NSP”) aktier av serie B tas till handel på OMX Nordiska Börs Stockholm, small cap. Första dag för handel blir den 15 januari 2008.

NSP är ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på så kallade quick service-restauranger. NSP Holding äger och driver ett 50-tal egna restauranger i Sverige samt Danmark under varumärkena Burger King, Taco Bar och Tasty Thai samt fyra så kallade food courts, det vill säga restauranglösningar för köpcentrum, gallerior och arenor.

– Notering vid OMX Nordiska Börs Stockholm är ett kvitto på att vi på kort tid byggt en organisation och verksamhet som motsvarar börsens högt ställda krav. Vi förbättrar nu våra möjligheter för en fortsatt snabb expansion och förutsättningarna för ett långsiktigt värdeskapande. Styrelsen bedömer även att noteringen öppnar för ett ökat institutionellt ägande och en tydligare profil, säger Ulf Wahlstedt, VD för NSP.

Bolaget kommer att handlas under kortnamnet NSP. En handelspost är 100 aktier. Noteringen på OMX Nordiska Börs Stockholms lista innebär att handeln med bolagets aktie vid First North upphör i samband med att NSPs aktier noteras vid OMX Nordiska Börs. Någon emission av nya aktier i samband med börsnoteringen kommer inte att ske.

Ett prospekt inför noteringen kommer senast att offentliggöras från och med den 8 januari 2008 via bolagets hemsida: www.nordicservicepartners.com. Prospektet kommer även att finnas tillgängligt via www.danskebank.se. Finansiella rådgivare och projektledare i samband med börsintroduktionen har varit Danske Markets Corporate Finance.

Styrelsen för NSP har i samband bytet av lista till OMX Nordiska Börs Stockholm förtydligat bolagets finansiella mål enligt följande:

• NSP ska uppnå en organisk omsättningstillväxt på jämförbara restauranger på minst 5 procent per år över en konjunkturcykel, som enligt NSPs uppfattning är fyra till åtta år
• Genom förvärv av nya servicekoncept och kompletterande enheter samt nyöppningar skall koncernen, inklusive organisk tillväxt, växa med lägst 20 procent per år de kommande fem åren
• Vinstmarginalen mätt som EBITDA ska uppgå till minst 8 procent
• Soliditeten ska vara lägst 30 procent

För ytterligare information vänligen kontakta:
Ulf Wahlstedt, VD NSP, telefon 08-410 189 45, mobil 0705-100 113

Informationen är sådan som NSP kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 januari klockan 8.00.