LD Camo Limited Edition – snygg på krogen och osynlig i skogen

I dagarna lanserar Nordic Snus en specialutgåva av sitt populära snus LD. Med en exklusiv begränsad upplaga finns dosan nu i en både praktisk och modern camo-variant. Lanseringen sker lagom till att allt fler ger sig ut i skog och mark under våren och försommaren, inte minst under försvarsmaktens stora övning Våreld i andra halvan av maj.

Den exklusiva dosan kommer finnas tillgänglig i utvalda butiker, både fysiska och online. Upplagan är till en början begränsad och kommer att produceras i 38 000 exemplar.

– Vi vet att utseendet på dosan är viktig för många som snusar. En bra dosa ska både kännas bra och se rätt ut. Camo-varianten är tänkt som en rolig, men även praktiskt, variant på de vanliga dosorna på marknaden. Är du ute i skogen är den perfekt för att inte sticka ut i omgivningen i onödan, säger Jonas Björnum, marknadsdirektör på Nordic Snus.

Idén till camo-dosan kommer sig av att många kunder efterfrågat specialgjorda dosor och även påpekat att en dosa gärna får passa in i omgivningen. Camo-mönstret kom tidigt upp på ritbordet som en både populär och praktisk lösning på de behoven.

– Camo är en av årets modetrender och är i dag lika accepterat i stadsmiljö som det är självklart i skogen. Med den här dosan blir man lika snygg på krogen som osynlig i skogen, fortsätter Jonas Björnum på Nordic Snus.

Det är LD Vit portion och LD Original portion som byter outfit temporärt. Snuset, som länge har varit en favorit i Sverige, tillverkas av Nordic Snus i fabriken i Vårgårda utanför Göteborg.

För mer information om LD och Nordic Snus, vänligen besök www.nordicsnus.se.

Nordic Snus AB är en av Sveriges största snustillverkare med varumärkena LD, Nordic Icon och Nordic Spirit som finns hos över 5 000 försäljningsställen runtom i Sverige. Samtliga produkter tillreds i den anrika snusfabriken i Vårgårda på västgötaslätten. Läs mer on Nordic Snus på http://www.nordicsnus.se

Om oss

Nordic Snus tillverkar svenskt kvalitetssnus som prisvärda LD och det tobaksfria alternativet Nordic Spirit True White. Vi är en utmanare som alltid satsar på att förnya oss. Sortimentet utvecklas ständigt och vi följer vår tid med nya innovativa produkter som lever upp till dina förväntningar på smak och kvalitet.