Mer kraft i snuset från Vårgårda

Nordic Snus lanserar LD Original Portion Stark – ett portionssnus som innehåller mer kraft och räcker längre. Det nya tillskottet i LD-familjen har samma uppskattade egenskaper som LD Original portion vad gäller smak och känsla men tillverkas av tobaksblad med högre nikotinhalt.

- Starkare snus efterfrågas i allt större utsträckning då många konsumenter föredrar snus som smakar mer och räcker längre. Dessutom är dessa produkter ofta populära bland de som tidigare använde lössnus men av olika skäl nu vill gå över till portionssnus då det är vana att ha större prillor. LD är ett av de största varumärkena i Sverige när det kommer till brunt portionssnus och en starkare variant har länge varit efterfrågat av konsumenterna säger Jonas Björnum som är marknadsdirektör för Nordic Snus.

LD erbjuder idag ett brett och prisvärt sortiment av kvalitetssnus som består av brunt och vitt originalsnus i portion, rtionssnus med salmiaksmak. Utöver LD tillverkar Nordic Snus också kraftsnuset Nordic Storm och det klassiska snuset Gustavus.

Nordic Snus bildades i november 2017. Men företaget, som är en del av Japan Tobacco International (JTI), har redan en lång historia av snusproduktion och försäljning från sin fabrik i Vårgårda som JTI snus AB.

- Med starten av Nordic Snus fokuserar vi på den svenska marknaden i allmänhet och på snus i synnerhet. Det handlar om att fortsätta producera våra populära snussorter, men också om att utveckla nya och vara ännu mer snabbfotade för att kunna möta våra konsumenters förväntningar. LD original portion stark är en del av detta utvecklingsarbete, säger Jonas Björnum.

För mer information om Nordic Snus, vänligen besök www.nordicsnus.se eller kontakta:

Jonas Pettersson
+46 (8) 4560042
jonas.pettersson@jti.com

Nordic Snus AB är en av Sveriges största snustillverkare med varumärkena LD, Gustavus och Nordic Storm och är en del av JTI. Bolaget bildades 1999 men bytte namn 2017 och har produkter i över 5 000 försäljningsställen runtom i Sverige. Nordic Snus har sin produktion i västgötska Vårgårda där ca. 50 anställda jobbar i produktion.

Läs mer on Nordic Snus på http://www.nordicsnus.se