Mjukare under läppen när LD får nytt påsmaterial

Det populära portionssnuset LD har fått nytt material i påsarna för att höja upplevelsen för snusarna. Målet har varit en mjukare påse som ger mer smak och känns mindre under läppen. Det nya påsmaterialet har rullats ut löpande i handeln under de senaste veckorna och gäller allt LD-snus.

Portionssnus handlar inte bara om smak, styrka och rinnighet. Det handlar också till stor del om valet av påse. Nordic Snus, som producerar LD i sin fabrik i Vårgårda utanför Göteborg, har därför lagt extra tid på att utveckla en ny påse som ska ge det där lilla extra i sitt utbud.

– Genom att vi nu byter till ett bättre och mjukare material kommer en av konsekvenserna att bli ett naturligt större fokus på smak och känsla, därför att prillan helt enkelt kommer att ligga bättre under läppen. Det är jättekul att vi nu har hittat rätt material för vår portionspåse, eftersom vi är måna om att leverera så hög kvalitet som möjligt till våra konsumenter, säger Sarah Schmid, Brand Manager för LD på Nordic Snus.

I grunden handlar det om en insikt att påsen i sig ska kännas så lite som möjligt under läppen. En mjukare påse ska ge en skönare upplevelse.

– Att förbättra påsen är viktigt steg mot en ännu bättre snusupplevelse. Att finjustera just rinnighet, styrka och smak hör vardagen till för alla, men påsen är allt för ofta en bortglömd del av portionssnuset. Trots att den är en stor del av användarupplevelsen, och nu gör vi den softare, avslutar Sarah Schmid.

Den nya påsen har lanserats löpande till handeln under de senaste veckorna varför alla LD i butik är eller inom kort kommer att vara av den nya modellen.

Nordic Snus AB är en av Sveriges största snustillverkare med varumärkena LD, Nordic Icon och Nordic Spirit som finns hos över 5 000 försäljningsställen runtom i Sverige. Samtliga produkter tillreds i den anrika snusfabriken i Vårgårda på västgötaslätten. Läs mer on Nordic Snus på http://www.nordicsnus.se