Nordic Snus vill göra midsommarfirandet perfekt med ny dosa

Midsommar handlar om detaljer. Vädret, sillen, potatisen, midsommarstången och musiken. Allt ska vara perfekt in i minsta detalj. Med en specialutgåva av sitt populära snus LD vill Nordic Snus nu bidra till det perfekta midsommarfirandet för alla snusare.

Att midsommar enligt många är Sveriges största och viktigaste högtid är ingen hemlighet. Och att det är mycket som ska planeras för att det ska vara perfekt det vet vi också. Det är bakgrunden till Nordic Snus satsning på en specialutgåva av snuset LD lagom till midsommarhelgen.

– Vi pratade internt om det här med perfektion kring midsommar och insåg att det saknades något just för alla snusare. Tar man midsommar på riktigt allvar ser man till att allt, inklusive snusdosan, passar in på det dukade bordet med alla godsaker. Den ska helt enkelt naturligt kunna ta sin plats i festligheterna, säger Jonas Björnum, marknadsdirektör på Nordic Snus.

Resultatet blev en dosa anpassad för det svenska midsommarbordet. En dosa man inte ska skämmas för att lägga fram utan som tvärtom bidrar till den speciella sommarkänslan.

– Många tycker det är roligt att ha en lite udda och annorlunda snusdosa vid speciella tillfällen och det har varit populärt när vi gjort liknande satsningar tidigare. Därför bestämde vi oss för att göra en specialutgåva just runt midsommar och fokus har legat på att hitta en dosa som på bästa möjliga sätt avspeglar den perfekta svenska sommarkänslan, avslutar Jonas Björnum.

LD Midsommar kommer att finnas tillgänglig i Original portion och Original Vit portion i begränsad upplaga i handeln och online från den 17 juni.

Telefonnummer: +46 70 575 83 46
E-mail: nahir.aslan@jti.com