• Nordic Snus/

Nordic Spirit True White Åre Edition – Ny design i begränsad upplaga tillgänglig online och i utvalda butiker

Med start i måndags har världens bästa alpina åkare samlats i Sverige, och den två veckor långa festen tog sin början. Det är ett tillfälle som Nordic Spirit True White, Nordic Snus tobaksfria nikoprillor, inte tänker missa. I februari släpps Nordic Spirit True White Åre Edition 5-pack i en begränsad upplaga om totalt 18 000 dosor.
– Nordic Spirit True White är det naturliga alternativet till traditionellt snus, och för oss är det den självklara vinnaren ute i backen, säger Jonas Björnum, marknadsdirektör på Nordic Snus.

Nordic Snus tobaksfria nikoprillor Nordic Spirit True White byter under februari skepnad för att fira och uppmärksamma alpin-VM på hemmaplan. Till vardags tar dosan inspiration från nordisk design och natur – med trästrukturmönster som är unika för varje dosa. Men under alpin-VM kommer det se annorlunda ut, med en skidåkare som dundrar fram i pudersnö.
– Skidåkning i alla dess former är säsongens sport här uppe i Norden – något vi uppmuntrar till genom vår Nordic Spirit True White Åre Edition, säger Jonas Björnum.

Både dosan, men också 5-packet som dosan säljs i kommer att ha en annorlunda design under februari. Den exklusiva designen kommer att säljas i butiker i och omkring Åre samt på Snusbolaget under hela februari.

Uppskattad bland konsumenterna

Sedan Nordic Spirit True White lanserades i mitten av juli 2018 har försäljningen slagit alla förväntningar och är idag en självklar utmanare i True White-segmentet. Faktum är att Vårgårda Kvarn, fabriken där Nordic Spirit tillverkas, fått sätta in extra resurser för att möta den stora efterfrågan från butikerna.
- Nordic Spirit True White är verkligen en jämlik och modern produkt. Bland våra konsumenter hittar man både män och kvinnor i alla åldrar, och det är något vi är väldigt glada över.

Nordic Snus AB är en av Sveriges största snustillverkare med varumärkena LD, Nordic Icon och Nordic Spirit som finns hos över 5 000 försäljningsställen runtom i Sverige. Samtliga produkter tillreds i den anrika snusfabriken i Vårgårda på västgötaslätten. Läs mer on Nordic Snus på http://www.nordicsnus.se.