Premiär för nya LD Vit Stark portion

Ett av svenskarnas favoritsnus blev precis lite bättre. Och starkare. Nordic Snus lanserar i dagarna den nya LD Vit Stark med ett nytt mjukare påsmaterial. Dessutom får LD Vit portion en snusuppdatering.

Det senaste tillskottet i produktportföljen är, precis som namnet antyder, en starkare version av den populära LD Vit portion. Nikotinhalten har jackats upp från 10 mg/g till 14 mg/g, vilket gör den perfekt för snusaren som gillar när det är lite mer tryck i portionen.

– Förra året lanserade vi en Stark-version av LD Original portion då vi sett att det efterfrågades en högre nikotinhalt i våra produkter. När hösten nu är på ingång är det därför perfekt att pigga upp i det kommande höstmörkret med en vit portion som ser exakt likadan ut som tidigare, men som är förbättrad ur varje aspekt, säger Jacob Dahlbeck, Brand Manager på Nordic Snus.

Förutom den nya styrkan har även fukthalten i alla vita portioner i LD:s produktportfölj justerats så att påsen levererar en jämn och långvarig smakupplevelse utan att rinna där den ligger under läppen. Och som en bonus lanseras alltså den nya vita Stark-portionen med ett påsmaterial som är ännu mjukare än tidigare.

– Vi gick tillbaka till ritbordet för att se hur vi kunde ta våra vita portioner som våra konsumenter älskar och göra dem ännu lite bättre. Vad gäller LD Vit är vi säkra på att våra konsumenter kommer att gilla de nya förbättringarna som tar produkten ett steg närmare perfektion, avslutar Jacob Dahlbeck.

Nya LD Vit Portion och LD Vit Stark kommer att finnas tillgängliga i butik och på nätet från och med tisdag 3 september.