• Nordic Snus/

Vårgårda Snusfabrik presenterar Vårgårda Gryning – ett friskt tillskott till Vårgårda-serien

Vårgårda Snusfabrik är stolta över att introducera det senaste tillskottet till Vårgårda-familjen - Vårgårda Gryning med smak av vilda frysta plommon och syrliga vinbär. Vårgårda-serien, som kännetecknas av sina fylliga påsar och nordiska smaker erbjuder en unik upplevelse för snusentusiaster.

Vårgårda Gryning utmärker sig genom sin ljusa tobakskaraktär och är berikad med en harmonisk kombination av frysta vilda plommon, rosenkvitten, röda vinbär, kungsmynta och subtila florala inslag av fänkål. Med en styrka på två av fyra möjliga är Vårgårda Gryning det optimala valet för den som söker en välbalanserad snusupplevelse.

"Vårgårda Gryning är resultatet av vår passion för att leverera högkvalitativt snus till våra kunder. Det erbjuder en helhetsupplevelse som engagerar alla sinnen – från smak och doft till design och taktila detaljer på förpackningen. Med en komplex smak av frysta vilda plommon och en karakteristisk design som förstärker upplevelsen, är Vårgårda Gryning ett snus för den som nyfiket vill utforska smakrikedom och högkvalitativt snus", säger Mariia Taranenko, Brand Manager för Vårgårda på Nordic Snus.

Vårgårda Gryning är nu tillgänglig för köp på välsorterade butiker online och i dagligvaruhandeln.

Om Vårgårda-serien

Vårgårda-serien lanserades under 2023 och är en hyllning till svenska smaker och den skiftande naturen genom sina unika smakkombinationer. Varje variant i serien fångar essensen av Västra Götalandsproduktionen och andra landskap i Sverige. Med inspiration från den nordiska naturen och gastronomins värld har vi skapat en smakvärld som ger Vårgårda snuset sin personlighet.

Om Vårgårda fabrik

Den gamla kvarnen för ris och havregryn där Vårgårda snus tillverkas är ortens äldsta industri som ännu är i bruk, med en historia som sträcker sig ända tillbaka till 1400-talet. Vårgårda Kvarn blev det gamla svenska snusmonopolets första seriösa utmanare och idag är tillverkningen som pågår i de gamla tegelhusen toppmodern, med produktion som byggts upp helt från grunden och snillrika maskiner enligt högsta standard.

För mer information, kontakta:

Mariia Taranenko, Brand Manager Vårgårda

Mail: mariia.taranenko@jti.com

Laura Ellsinger, Corporate Affairs & Communications Manager

Mail: laura.ellsinger@jti.com

Mobil: 0736 408 407

Om Nordic Snus & JTI
Nordic Snus grundades 1999 och har sitt arv och tradition i den nordiska kulturen. Vi tillverkar ett brett sortiment av svenskt kvalitetssnus både för dem som vill prova nya smaker och för dem som vill ha ett traditionellt snus av hög kvalitet. Nordic Snus är en del av JTI, en av världens största tobaksproducenter. JTI:s globala råvarunätverk garanterar att alla odlingar som levererar tobak till oss jobbar på ett hållbart sätt, med ett långsiktigt och hållbart perspektiv

Citat

Mariia Taranenko