Varenne blir ägare i NordicEdge AB

Report this content

NordicEdge AB, som utvecklar produkter för säkrare hantering av användaridentiteter och delegerad administration på IT‑baserade nätverk, har genom en riktad nyemission fått investmentbolaget Varenne som ägare.

‑ Vi kom i kontakt med NordicEdge när vi ägde Quesada Kapitalförvaltning och behövde öka inloggningssäkerheten för våra kunder inom kapitalförvaltningen, säger Tommy Jacobson,VD för Varenne AB . Alla som på ett eller annat sätt hanterar känslig information eller ger möjlighet till affärer och transaktioner över IT‑baserade nätverk behöver bättre och säkrare system för identifiering. NordicEdge ligger i framkanten i utvecklandet av just sådana system, och det var därför såväl lätt som logiskt att ta steget från kund till investerare.

‑ Vi är på NordicEdge väldigt glada och förväntansfulla av att ha fått Varenne som ägare, säger Jim Carlsson, VD på NordicEdge. Tommy Jacobsons framgångsrika arbete med bolag som har en tydlig utvecklingspotential innebär ett mycket värdefullt tillskott till NordicEdge.

För ytterligare information, kontakta VD Jim Carlsson, 070‑306 75 30, www.nordicedge.se