Nordifagruppen avyttrar kvarvarande rörelsedrivande bolag

Nordifagruppen avyttrar kvarvarande rörelsedrivande bolag Nordifagruppen har avyttrat det tyska dotterbolaget TTL Lörrach, det enda kvarvarande rörelsedrivande bolaget i koncernen. Avyttringen innebär, att resultatet 2001 kommer att belastas med en tillkommande förlust på ca 13 Mkr, utöver vad som redovisades i bokslutet för år 2000. Förutsättningarna för den fortsatta rekonstruktionen av Nordifagruppen är, att en överenskommelse kan nås i tvisten med de belgiska bankerna, vilket offentliggjordes i bokslutet för år 2000 samt att de svenska bankerna accepterar ett ackord i kombination med att en nyemission görs med företrädesrätt för nuvarande aktieägare. Om dessa planer går i lås, görs bedömningen att det är möjligt att utnyttja de värden som förlustavdragen samt aktiespridningen representerar till att åstadkomma ett omvänt övertagande med ett bolag som kan utnyttja förlustavdragen och som eftersträvar en större aktiespridning. Halmstad den 3 juli 2001 NORDIFAGRUPPEN AB (publ) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/03/20010703BIT00060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/03/20010703BIT00060/bit0001.pdf