Nordika rekryterar ny CFO

Report this content

Nordika förstärker organisationen och har rekryterat Benny Ahlgren som ny CFO. Benny kommer närmast ifrån tjänsten som ekonomichef på Skanska Fastigheter Stockholm. Innan Skanska, var Benny TK Developments ekonomichef i Sverige. Benny har varit verksam som ekonomichef i fastighetsutvecklande bolag, inom såväl kontor som handel och har en lång branscherfarenhet som kommer att bidra till Nordikas fortsatta expansion.

CFO

Benny Ahlgren, CFO, Nordika Fastigheter

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jonas Grandér
Nordika Fastigheter
Tfn: 070 750 94 94
E-post: jg@nordika.se

Nordika Fastigheter är ett svenskt fastighetsbolag med fokus på investeringar primärt i Sverige och Finland (med flexibilitet att investera i Danmark och Norge). Sedan starten 2011 har Nordika förvärvat fastigheter till ett värde om ca 5 miljarder och befinner sig i en expansiv fas där man avser förvärva fastigheter för ytterligare ca 2-3 mdr inom de kommande 12-24 månader. Bolaget har blivit välkänt för att ta sig an komplexa fastigheter där Nordikas engagemang för förvaltning och utveckling skapar långsiktigt hållbara fastigheter.

Taggar: