Nordisk Bevakningstjänst AB

Report this content

Nordisk Bevakningstjänst AB får stor utökning av sitt uppdrag tillsammans med Connex Sverige AB i Tunnelbanan. Under våren 2005 kontaktade Connex 4 olika bevakningsbolag i syfte om att ge en eller flera möjligheten att vara delaktig i ett projekt mot fuskåkandet. Två bolag erhöll efter förhandling möjlighet att vidareutveckla konceptet. Grunden i försöket bestod i 4 betalvärdsteam och syftet var att uppnå en fungerande intäktskontroll, högre servicenivå och skapa en trygg atmosfär för resande i Stockholms tunnelbana. Årsskiftet 2006 ökade projektet till totalt 20 team på vardagar och 10 team på helger. - Nordisk Bevakningstjänst AB är en entreprenör som använder både hjärna och hjärta för att uppnå ett utfall som överträffar kundens förväntningar. Med internutbildning och handplockad personal har man på ett förträffligt vis varit delaktig i en uppbyggnadsfas av ett projekt som sedermera renderat till ett treårigt samarbetsavtal avseende service och betalvärdar kommenterar Peter Assor, trygghetschef Connex Sverige AB. Ordervärdet för Nordisk Bevakningstjänst AB uppgår till ca 33 MSEK och uppdraget sträcker sig över 3 år. - Vi har byggt upp den här servicetjänsten och detta koncept i nära samarbete med Connex Sverige under ett års tid nu. Vi är mycket stolta över detta konkreta bevis på Connex förtroende för vår leveransförmåga säger Mats Grube, styrelseordförande i Nordisk Bevakningstjänst AB. För ytterligare information, kontakta Håkan Isaksson, VD på tfn: 0708-83 25 56 eller Mats Grube, styrelseordförande på tfn: 0709-68 76 89