Nordisk Bevakningstjänst AB tecknar stort samarbetsavtal med Gatu- och fastighetskontoret och Stockholms Stad.

Report this content

Gatu- och fastighetskontoret har valt Nordisk Bevakningstjänst AB som helhetsleverantör för tömning, service och myntuppräkning av stadens parkeringsautomater. Avtalet var tidigare uppdelat mellan leverantörerna Falck och Prime Security. Nordisk Bevakningstjänst AB har bl.a. införskaffat 12 st specialbyggda bilar för uppdraget som redan är i drift. - Det känns mycket kul att vi har lyckats landa den här affären tillsammans med Gatu- och fastighetskontoret, speciellt mot bakgrund av att vi inte funnits till så länge säger Håkan Isaksson, VD för Nordisk Bevakningstjänst AB. - Det är en viktig entreprenad för Stockholms stad då vi ställer höga krav på säkerheten kring vår mynthantering och på att våra parkeringsautomater ska fungera. Vi ser fram emot att samarbeta med Nordisk Bevakningstjänst AB som lämnade det vinnande anbudet säger Karin Hebel ansvarig på Gatu-och fastighetskontoret Ordervärdet för Nordisk Bevakningstjänst AB uppskattas till ca 70 Milj SEK under 3 år med en option om förlängning på ytterligare 24 månader. - Vi vill vara det mest flexibla och nyskapande säkerhetsföretaget när det gäller säkerhetslösningar och därmed måste vi ligga i framkant och vara drivande i att ta fram och utveckla nya metoder, lösningar och koncept tillsammans med våra kunder. Mot bakgrund av att vi som bolag endast funnits i 8 månader är den här affären, som innebär att vi som ensam leverantör kommer att få ett helhetsansvar, ett tydligt bevis på att vår strategi fungerar och att vi redan vunnit ett stort förtroende avslutar Mats Grube, styrelseordförande i Nordisk Bevakningstjänst AB. För ytterligare information, kontakta Håkan Isaksson, VD på tfn: 0708-83 25 56 eller Mats Grube, styrelseordförande på tfn: 0709-68 76 89