DONE lägger webbproduktion i Serbien

I samband med förvärvet av webbyrån Stockholm Interactive i mars 2009 startades affärsområdet DONE Interactive. Detta affärsområde erbjuder medieproduktion på internet. Done interactive har utvecklats mycket väl jämfört med föregående år. För att möta den ökade efterfrågan på bolagets internettjänster har DONE valt att lägga ut delar av produktionen på en samarbetspartner i Serbien. - Att lägga delar av produktionen i Serbien innebär flera fördelar för DONE och våra kunder. Vi erhåller en ökad flexibilitet i vår produktionskapacitet, och skapar en kostnadsfördel gentemot våra svenska konkurrenter. Vi kan därmed snabbt tillfredsställa våra kunders efterfrågan och samtidigt erbjuda ett konkurrenskraftigt pris. Vidare innebär det för DONE ett minskat personberoende och därmed ett förbättrat strukturkapital, säger bolagets VD Peter Heuman. Inledningsvis rör det sig om tre heltidstjänster som nyttjas i Serbien, vilket kan jämföras med totalt 14 stycken anställda inom affärsområdet i Sverige. Avtalet med vår Serbiska partner ger DONE en möjlighet att framgent ta ett aktivt ägande i det serbiska bolaget. Att flytta produktion till lågkostnadsländer ser vi som en kontinuerlig process med syfte att ständigt sänka våra kostnader och öka kundvärdet och därmed förbättra vår lönsamhet, avslutar Peter Heuman. För mer information kontakta: VD Peter Heuman