• Nordkom/

Nordkom offentliggör årsredovisning för 2014 samt publicerar korrigerad resultat- och balansräkning avseende moderbolaget

Nordkom publicerar idag sin årsredovisning för 2014. Moderbolagets resultat- och balansräkning avviker mellan årsredovisningen och bokslutskommunikén. Bakgrunden är felaktigt gjorda koncernbidrag under 2012 och 2013 som nu korrigerats. Korrigeringen innebär ett annat utfall i moderbolagets resultat- och balansräkning men påverkar inte koncernens utfall som helhet. Korrigeringen medför att moderbolagets egna kapital minskar från 72,1 Mkr till 68,8 Mkr.

Henrik Andreasson, VD

henrik.andreasson@nordkom.se, 08-729 94 00

Nordkom är en kommunikationskoncern som är noterad på First North. Koncernens huvudverksamhet är kommunikation i digitala och traditionella kanaler och representeras av varumärket Done som är en av Sveriges ledande produktionsbyråer.