Valberedningens pressmeddelande inför årsstämman 2015

Valberedningens i Nordkom AB (publ), org.nr 556567-4941, (”Bolaget”) förslag till fastställande av antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter samt antalet revisorer och revisorssuppleanter; fastställande av styrelse- och revisorsarvoden; samt val av styrelseledamöter och i förekommande fall styrelsesuppleanter, revisorer samt eventuella revisorssuppleanter (punkt 11-13)

Valberedningen, som inför årsstämman 2015 har bestått av Johan Hessius, i egenskap av ordförande i Bolaget, Fredrik Svensson, representant för Arvid Svensson Invest AB och ordförande i valberedningen, samt Samir Taha, representant för Kalifen AB, föreslår följande.

Punkt 11 – Att styrelsen skall bestå av tre (3) styrelseledamöter och inga suppleanter. Vidare föreslås att antalet revisorer skall uppgå till en, utan revisorssuppleanter.

Punkt 12 – Att arvodet fastställs till 220 000 kronor för styrelsens ordförande och till 110 000 kronor till var och en av de övriga bolagsstämmovalda styrelseledamöterna som inte är anställda i bolaget. Förslaget innebär en sammanlagd ersättning till styrelsen om 440 000 kronor, vilket innebär en minskning av det totala arvodet med 260 000 kronor jämfört med föregående år. Arvode till revisorn föreslås utgå enligt godkänd räkning.

Punkt 13 – Att årsstämman beslutar om omval av styrelseledamöterna Johan Hessius, Samir Taha och Gerth Svensson. Till styrelsens ordförande föreslås omval av Johan Hessius.

Att årsstämman beslutar om omval av det registrerade revisionsbolaget Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB som bolagets revisor till slutet av årsstämman som hålls under 2016. Som huvudansvarig revisor har Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB för avsikt att utse auktoriserade revisorn Nicklas Kullberg.

Stockholm i maj 2015

Nordkom AB (publ)

Valberedningen

Nordkom är en kommunikationskoncern som är noterad på First North. Koncernens huvudverksamhet är kommunikation i digitala och traditionella kanaler och representeras av varumärket Done som är en av Sveriges ledande produktionsbyråer.