NORDOMATIC FÖRSTÄRKER KONCERNLEDNINGEN

Report this content

Olov Schagerlund går in som VD och koncernchef i Nordomatic AB. Koncernledningen kommer från och med 1 juni 2011 att utgöras av Olov Schagerlund, VD och koncernchef, Björn Carlsson, ekonomichef, Robert Rennel, vice VD och affärsområdeschef Entreprenad, och Joachim Bähr, affärsområdeschef Service.

”Vi har tagit fram en ambitiös affärsplan för närmsta åren och i och med förvärvet av INUmatic demonstrerar vi möjligheterna att snabbt agera i denna spännande marknadsutveckling. Att etablera Nordomatic som en ledande nationell aktör inom fastighetsautomation blir alltmer konkret, och med den koncernledning vi nu bildar så ökar chanserna ytterligare att vi klarar tillväxt- och lönsamhetsmålen”, säger Mikael Ludvigson, VD Sobro AB och styrelseledamot Nordomatic AB.

”Nordomatic är ett synnerligen välpositionerat företag och VD-jobbet kommer handla mycket om att organisera och leda koncernen för att ytterligare stärka konkurrenskraften i en nationell etablering. Vi måste vara duktiga på att rekrytera och behålla de allra bästa medarbetarna och vi måste vara pionjärer inom nya tekniska lösningar och affärsupplägg. Att vara lyhörda och förstå våra kunder är centralt, och slutligen handlar det om att vi på ett effektivt sätt ska kunna leverera entreprenader, service- och driftstjänster. Gör vi det så kommer tillväxten och lönsamheten på köpet. Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med en motiverad ledningsgrupp och verkligt kvalificerade medarbetare leverera på vår affärsplan”, säger Olov Schagerlund, tillträdande VD och koncernchef.

Olov Schagerlund har tidigare bl a varit VD på WSAB OY, vice VD på Coor Service Management AB och VD på Skanska IT Solutions AB. Olov är civilingenjör och teknologie licentiat från KTH och har en MBA-examen från Handelshögskolan i Stockholm.

För mer information kontakta:
Mikael Ludvigson, 070-360 3416,
mikael@sobro.se
Olov Schagerlund, 0708-184 184, olov.schagerlund@nordomatic.se

Nordomatic är ett företag som levererar energi- och miljösmarta automationslösningar till fastighets-, installations- och byggföretag. Nordomatic har kontor i Stockholm, Uppsala, Södertälje, Linköping, Norrköping, Jönköping, Kalmar, Växjö och Borås. Nordomatic har 140 anställda och omsätter 200 Mkr per år. www.nordomatic.se

Sobro är ett privat investeringsbolag som ägs av bröderna Ragnar och Per-Olof Söderberg och Mikael Ludvigson. Sobro investerar i små och medelstora svenska onoterade företag med målsättningen att över tiden äga och utveckla 6-8 strategiska verksamheter. Utöver Nordomatic är Sobro även huvudägare i Scandinavian Photo AB, NCS Colour AB och Tengbom AB. www.sobro.se

Taggar: