Grönt ljus för nya bostäder i Nordrs projekt Haga Palett Verde

Utvecklingen av Hagastaden, som binder samman stenstaden i Stockholm med södra Solna, fortsätter. Efter stark försäljning släpper Nordr ytterligare 74 bostäder i projektet Haga Palett, denna gång i Haga Palett Verde – det gröna huset - med inflytt 2024.

Nordr är en av de dominerande aktörerna i Hagastaden med över 350 sålda bostäder i området de senaste åren.

- Haga är ett fantastiskt spännande område där det pågår ett banbrytande arbete med att knyta samman Solna och Stockholm i en dynamisk stadsdel. Vi är glada över möjligheten att få vara med och sätta vår prägel, säger Pål Aglen, tillförordnad koncernchef.

Projektet Haga Palett ligger i den södra änden av Solnavägen och innehåller totalt 350 fördelade i etapper. Den första etappen säljstartades i fjol och har endast ett fåtal lägenheter kvar. Förutom närheten till både Stockholms innerstad och Solna Centrum har projektet genomgående hög inredningsstandard, ljusa och trivsamma bostäder och vidsträckt utsikt, särskilt från den gemensamma takterrassen.

- Vi ser att många vill bo i Hagaområdet. Läget är attraktivt med närhet till stadens puls, goda kommunikationer – som blir än bättre med den nya tunnelbanan - och till Hagaparkens grönska, säger Åsa Lagerlöf, säljchef för Nordr i Stockholm.

De kvarvarande bostäderna i Haga Palett omfattar 1-5 rum och kök (27-112 kvm). Samtliga lägenheter har kostnadsneutrala stilval, externa förråd och för de som behöver finns garage i huset. Flera av lägenheterna har genomgående planlösning, fönster i flera väderstreck och egna terrasser,

Tillträde beräknas till hösten 2024.

För ytterligare information, kontakta:

Jonas Engelblom, kommunikationsdirektör, jonas.engelblom@nordr.com, 070-22 29 223

Åsa Lagerlöf, försäljningschef Stockholm, asa.lagerlof@nordr.com, 070-323 91 36

Nordr har totalt 16.500 bostäder under utveckling i Sverige och Norge. Koncernen har ca 200 medarbetare i de båda länderna. Nordr ägs av ett konsortium bestående av Fredensborg AS, Fredensborg Bolig AS, Norwegian Property ASA och Union Real Estate Fund III Holding AS. Nordr har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö i Sverige och Oslo, Bergen, Trondheim och Stavanger i Norge.